گروه خدمات پشتیبانی و سرویس و نگهداری شرکت سامان ارتباط ماموریت‌های ذیل را برعهده دارد: ارائه پکیج خدمات پشتیبانی و سرویس و نگهداری برای کلیه تجهیزات الکترونیکی، کامپیوتری و امنیتی بانک‌ها انعقاد قرارداد با سازمان‌ها، بانک ها و موسسات جهت ارائه خدمات سرویس و نگهداری برای سیستم‌های نظارت تصویری و دوربین‌های مداربسته CCTV سامانه‌های اتوماسیون اداری ارائه سرویس پشتیبانی برای پروژه‌های اجرا شده شرکت و نیز محصولات و سامانه‌های نصب شده شرکت سامان ارتباط برای مشتریان در دوره گارانتی و خدمات پس از فروش گروه پشتیبانی و خدمات شرکت سامان ارتباط مسئول اجرای تعهدات شرکت فن آرا گروه پشتیبانی و خدمات شرکت سامان ارتباط مسئولیت خطیری در به ثمر نشستن تعهدات شرکت سامان ارتباط به مشتریان را دارد؛ ویژگی های پشتیبانی در حوزه بانک شرکت سامان ارتباط تلاش نموده ارائه خدمات در حوزه بانک را با استانداردهای خاصی به انجام برساند که برخی از آنها عبارتند از : استفاده از پرسنل مطمئن با رعایت نکات امنیتی جهت ارائه خدمات با بالاترین رده حفاظت جهت حفاظت از دارایی ها و اموال حفظ آراستگی ظاهری و پوشش پرسنل انجام آموزشهای لازم جهت برخورد با مشتریان با حفظ و رعایت کامل آداب اجتماعی رعایت نظم بهنگام مراجعه به شعب جهت جلوگیری از بی نظمی بهنگام مراجعه پرسنل به شعب ویژگی های پشتیبانی در حوزه الکترونیک حساسیت ارائه خدمات پشتیبانی در حوزه الکترونیک سبب شده که شرکت سامان ارتباط به نکات مهم زیر توجه ویژه ای نشان دهد : استفاده از نیروهای زبده با مدارک تخصصی مرتبط دقت و صبر جهت یافتن و رفع دقیق مشکلات ایجاد شده توانایی تجزیه و تحلیل شرایط ایجاد شده تعهدات شرکت سامان ارتباط عبارتند از: کمترین زمان برای حضور در سایت مشتری جهت ارائه خدمات ، راهکارها و پشتیبانی‌های مورد نیاز بیشترین کیفیت خدمات و پشتیبانی گارانتی کلیه محصولات و خدمات

همانطور که مستحضرید در دنیایی زندگی میکنیم که تکنولوژی با سرعت هرچه بیشتر در کلیه ابعاد زندگیمان رسوخ کرده و تمام زوایای زندگیمان و حتی اوقات فراغتمان را درگیر خود کرده است. از این رو امکان احاطه بر همه کارها در حوزه های شخصی و کاری تقریبا غیرممکن می باشد همچنین در حوزه کسب و کار نیز براساس شواهد موجود وابستگی به فناوری اطلاعات بیش از پیش شده که حرکت در این راستا نیز امری اجتناب ناپذیر است. مدیریت فناوری اطلاعات روندی است که به موجب آن تمام منابع مربوط به فناوری اطلاعات با توجه به الویت ها و نیازهای سازمانی اداره می شود. این مدیریت شامل منابع محسوس مانند شبکه، کامپیوتر و تجهیزات داده و همچنین به عنوان منابع نامشهود مانند نرم افزار و داده های وسیع می باشد از این رو شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات سامان ارتباط بهسا نت با شناخت و آگاهی از دغدغه های سازمانی و با درک ضرورت های آتی اقدام به در اختیار گرفتن تکنولوژی های به روز در حوزه فناوری اطلاعات نموده تا نسبت به تامین نیازمندی های مدیران بنگاه های اقتصادی اقدام نماید. از این رو با توجه به گستردگی حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات اهم فعالیت های شرکت به صورت ذیل می باشد : اجرای زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات پشتیبانی (خدمات نگهداری و تعمیرات) تجهیزات سخت افزاری در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تامین هرگونه تجهیزات مورد نیاز در پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات مدیریت و مشاوره در حوزه زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات *** ماموریت های شرکت سامان ارتباط *** تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات بروزرسانی استراتژی های فناوری اطلاعات با رویکرد مشتری محور طراحی و برنامه ریزی پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس استراتژی های کلان طراحی یکپارچه فرآیندهای سیستمی اطلاعاتی بازطراحی و مهندسی مجدد فرآیندهای سیستم های اطلاعاتی بر اساس فرآیندهای جاری تحقیق و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بررسی دورنمای تکنولوژی و کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات مدیریت، ارزیابی و نظارت بر اجرای پروزه های فناوری اطلاعات مدیریت، ارزیابی و نظارت بر برون سازی پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه خدمات مهندسی مشاوره به بانکها، سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی فروش تولیدات و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات به سازمان های دیگر با هدف درآمدزایی مدیریت نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات تامین تجهیزات PASSIVE و ACTIVE در زمینه های فعالیت شرکت

IDE چیست؟ بهترین IDE کدام است؟


وقتی تصمیم به یادگیری زبان برنامه نویسی دارید بهتر این است که با مفاهیم ابتدایی آن نیز آشنایی داشته باشید. یکی از این اطلاحات IDE  است . در این مقاله به توصیف IDE  و انواع آن می پردازیم.


IDE م    مخفف INTEGRATED DEVELOPMENT ENVIROMENT” "  می باشد که در فارسی معنای "محیط یکپارچه توسعه" را می دهد.


در دنیای برنامه نویسی به برنامه نویس توسعه دهنده و به محیطی که برنامه نویس در آن برنامه نویسی میکند ، محیط توسعه میگویند. بنابراین IDE  محیطی است عمدتا گرافیکی که تمام یا شمار زیادی ابزار لازم برای توسعه نرم افزار را دارد. در واقع IDE  مانند ابزار کار یک نجار است. همانطورکه ابزار کار یک نجار میخ و چکش و ... است ، IDE نیز ابزار کار را برای توسعه دهنده به طور یکجا فراهم میکند. IDE یک محیط  کاربر پسند برای برنامه نویس است که مجموعه ای از نرم افزارها را در یکجا جمع کرده است و در اختیار برنامه نویس قرار داده است تا بتواند براحتی و بدون دغدغه کدهای برنامه خود را تولید کند.

IDEها متشکل از قسمت های زیر هستند:

• ویرایشگرهای کد منبع  Code Editor  : ویرایشگرهای کد منبع که در زمان نوشتن ساختار برنامه با عمل برجسته سازی با نشانه های بصری مانند تغییر رنگ ها و بولد نمودن و … ،ارائه خودکار به زبان مکمل و اخطار اشکالات در زمان برنامه نویسی موجب آسان تر شدن عمل کد نویسی هستند.

• کامپایلر Compiler  : مجموعه ابزارهایی که به منظور اتوماسیون اموری که ساده هستند و یا نیاز به تکرار دارند ،مانند کامپایل نمودن کد منبع به کدهای باینری و بسته بندی این کدها و اجرای تست های خودکار ،در دسترس برنامه نویس هستند.

 Debugger : اشکال زدایی .  توانایی نمایش خطا در بدنه اصلی کدها را دارد .


IDE هم می تواند به تنهایی به عنوان یک بسته نرم افزاری ارائه شود و هم می تواند به عنوان بخشی از یک نرم افزار کاربردی وجود داشته باشد


چند نمونه از IDE  های معروف را در زیر معرفی میکنیم : 



Microsoft Visual Studio Code

ادیتور Microsoft Visual Studio Code جدیدترین IDE  رایگان وOPEN SOURCE شرکت مایکروسافت است که قابلیت اجرا روی سیستم عامل های WINDOWS , MAC , LINUX  را دارد. پشتیبانی VSCode از زبان های برنامه نویسی بسیار گسترده است و زبان هایی مانند PHP و jаvascript و HTML و CSS و ASP.NET و Java و بسیاری از زبان های دیگر را پشتیبانی می کند. همچنین قابلیت شخصی سازی بالای این ویرایشگر باعث شده است تا صدها افزونه extension برای آن ساخته شود. 

محبوبیت و قدرت IDE‌ها وابسته به تعداد افزونه‌ها و جامعه کاربری آن ها است. حجم پایین و غنی بودن افزونه‌های VSCode باعث محبوبیت آن در بین برنامه نویسان شده است. البته چند سال بیشتر از ارائه VSCode نمی‌گذرد اما با حال این محیط توسعه برنامه نویسی در نظرسنجی سال ۲۰۱۸ وب سایت StackOverflow توانسته است به عنوان محبوب‌‌ترین ابزار توسعه با کسب ۳۴.۹% رای شناخته شود. از دیگر مزیت‌های VSCode می‌توان به بروزرسانی مرتب آن اشاره کرد. زیرا این نرم افزار توسعه دهندگان فعال زیادی دارد که همیشه در حال بروزرسانی آن می‌باشند.


امکانات و ویژگی های دیگرVSCODE

  • پشتیبانی از بیش از 30 زبان برنامه نویسی از جمله jаvascript ، ASP.NET و...
  • سبک و حجم پایین
  • قابل‌ نصب و اجرا در سیستم‌ عامل‌ های  Windows،  macOS،  Linux
  • امکان یکپارچه سازی با ابزار‌های کنترل ورژن از جمله GitHub
  • داشتن مخزنی عظیم از افزونه‌ها که همیشه رو به رشد است
  • فراهم سازی امکان خطایابی حین کدنویسی



XCODE

یک IDE   متن باز است که توسط شرکت اپل به منظور توسعه نرم افزار های خود منتشر شده است. که با استفاده از این ابزار می توان برای iOS، MacOS، WatchOS و TvOSنرم افزار و بازی تولید کرد. آخرین ورژن آن 10.0 است که به صورت رایگان از طریق فروشگاه  Mac app  قابل دانلود است. Xcode از زبان های برنامه نویسی  swift , java , apple script , ruby , python , objective-c    پشتیبانی می کند.


امکانات و ویژگی های دیگر  Xcode

  • رابط کاربری زیبا و انعطاف پذیر
  • نمایش خطاهای موجود در کد قبل از اجرا
  • شناسایی خطاهای مربوط به حافظه
  • پشتیبانی IDE از افزونه‌های متعدد
  • امکان برنامه نویسی برای تمامی محصولات شرکت Apple
  • قابلیت شخصی سازی بالا


VIM 

 Vim یک Text Editor متن باز   Open Sourceبرای برنامه نویسان با تجربه و حرفه ای است که به دنبال یک ابزار کارآمد برای کدنویسی می‌باشند. استفاده از این ابزار در بین Geek‌ها و علاقه مندان به سیستم عامل Linux رایج است. Vim امکان کدنویسی با بیشتر زبان‌های برنامه نویسی را در محیطی حرفه ای و با قبلیت شخصی سازی بالا فراهم می‌کند. همچنین تنها با یک کلیک امکا‌ن‌ تبدیل متن‌های ساده به HTML و یا Hexadecimal را برای برنامه نویس امکان پذیر می‌کند

.

نکته : نکته قابل توجه در مورد ابزار توسعه Sublime Text این است که این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و جملات فارسی را به صورت برعکس نشان می‌دهد.


PHP STORM

 یک محیط برنامه نویسی ساده و حرفه ای برای PHP   و وب است که امکانات هوشمندی مثل هدایت پیشرفته، تکمیل خودکار کدها، پشتیبانی از استانداردهای کدنویسی،  رفع خطاهای کد ورا دارا می باشد.


برخی از امکانات و ویژگی های دیگر PhpStorm

  • ویرایشگر هوشمند PHP ، HTML و...
  • تکمیل خودکار کدهای ناقص  PHP
  • پشتیبانی از PHPDoc
  • بررسی سریع کد ها 
  • ترکیب زبان‌های (JS/SQL/XML ,...)
  • پشتیبانی از ویرایشگر پیشرفته jаvascript ، HTML/CSS
  • پشتیبانی از تکنولوژی و فریم ورک‌های برتر حوزه وب
  • قابل اجرا در Windows, Mac OS X, Linux
  • پشتیبانی از افزونه‌های پرکاربرد
  • پشتیبانی از Version Control System ها
  • قابلیت ارتباط با دروپال ، وردپرس و جوملا
  • اشکال زدایی گرافیکی
  • پشتیبانی از PHAR


NetBeans

یک محیط توسعه یافته منبع باز و رایگان است که برای توسعه برنامه های دسکتاپ جاوا استفاده می شود و تمامی ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد یک دسکتاپ حرفه ای، سازمانی، وب و برنامه های کاربردی موبایل با زبان های Java، C/C++ و حتی زبان های پویا مانند PHP, jаvascript, Groovy و Ruby را در اختیار شما خواهد گذاشت.NET BEANS  مناسب برای تازه کارهاست پس اگر دوست دارید به برنامه نویسی  خود سرعت ببخشید از آن استفاده کنید.


ویژگی ها و امکانات NetBans

  • پشتیبانی از زبان‌های برنامه نویسی مختلف از جمله C، C++ ، Fortan ، Java ، PHP و...
  • رابط کاربری با قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)
  • خطایابی هوشمند و قدرتمند
  • قابل اجرا در سیستم عامل هایی مانند Windows, Linux, OS X و Solaris platforms
  • پشتیبانی از کامپایلر‌های مختلف
  • در زبان های WEB  از ویرایش HTML5 پشتیبانی می کند و فرمت گذاری JSON  را انجام می دهد.
  • در زبان برنامه نویسی PHP   ، از PHP 5.3 برای ALIASES  پشتیبانی می کند.



PyCharm

Pycharm یکی از بهترین  IDE ها برای پایتون است که از هر دو ورژن ۳.x و ۲.x همزمان پشتیبانی می کند و روی ویندوز ، لینوکس و مک قابل اجراست.  در این IDE برنامه نویس می‌تواند کدهای خود را به صورت مستقیم تست و اجرا کند. این ابزار قابلیت شخصی سازی و انعطاف پذیری بالایی دارد و افزونه‌های بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. البته pycharm  یک محصول close source  و تجاری می باشد در نتیجه برای استفاده از آن باید لایسنس تهیه کنید و یا از نسخه های غیرقانونی استفاده کنید.



برخی از ویژگی های دیگر PyCharm   : 

  • پشتیبانی از AngularJS ، Coffee Script ، CSS ، Cython ، HTML ، jаvascript ، Node.js ، Python
  • پشتیبانی از version controller ها
  • دستیار کد نویسی همراه با auto complete
  • پشتیبانی از django , web2pyبرای طراحی وبسایت با پایتون
  • پشتیبانی از debugger ها برای کنترل و خطایابی
  • کنترل لحظه ای اسکریپت جهت جلوگیری کدنویسی اشتباه
  • پشتیبانی از انواع syntax highlighter ها
  • قابلیت سفارشی سازی shortcut های همچون netbeans یا eclipse
  • پشتیبانی از quick-fixes, easy project navigation برای کد نویسی کنترل پروژه راحت تر
  • قابلیت اجرا و نمایش terminal در IDE



ATOM

این ویرایشگر یکی از تازه ترین ابزار های برنامه نویسی OPEN SOURCE و رایگان برای MacOS  و لینوکس و مایکروسافت است که از که از بسیاری از زبان های برنامه نویسی مانند  C, C++ , C# , CSS , HTML , JAVA , jаvascript , JSON , PERL ,  , PHP , PYTHON , RUBY , SASS , TPESCRIPT , XML  پشتیبانی می کند.محیط کاربری بسیار ساده و کاربر پسندی دارد که باعث می شود بسیاری از برنامه نویسان مجذوب کار با آن شوند.

Atom    امکانات زیادی در مقایسه با یک ویرایشگر ساده در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهد که می‌توان به‌ های لایت متون، مرورگر فایل های سیستمی، ناوبری آسان و.... اشاره کرد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این ویرایشگر پشتیبانی از افزونه‌های مختلف می‌باشد که باعث افزایش قدرت بیش از پیش Atom می‌شود.

  • مرورگر فایل‌‌های سیستمی
  • ناوبری آسان بین فایل‌‌ها و امکان‌های لایت کدها
  • پشتیبانی از سینتکس زبان‌های مختلف مناسب از جمله زبان‌‌های HTML, CSS, JAVA, CSS, C++, C  و
  • رابط کاربری بسیار زیبا و کاربرپسند



در مقاله بالا به چند مورداز محبوب ترین IDE  ها اشاره کردیم ولی به طور کلی نمی توان گفت کدام IDE  بهترین ابزار برنامه نویسی است. در ادامه چند ابزار که برای هر زبان برنامه نویسی مناسب است را به ترتیب لیست کرده ایم.


بهترین ابزار برنامه نویسی بر اساس نوع زبان و حوزه برنامه نویسی (به ترتیب)

زبان جاوا اسکریپت (JS) و فرانت اند (Front end) :

  • Vscode
  • WebStorm
  • Atom


زبان پی اچ پی (PHP) و بک اند (Back End) :

  • PhpStorm
  • Vscode
  • Atom


زبان پایتون (Python) :

  • Pycharm


زبان جاوا (Java) :

  • Eclipse
  • IntelliJ Idea
  • NetBeans

برنامه نویسی اندروید :

  • Android Studio


زبان سی شارپ (#C) و برنامه نویسی دسکتاپ :

  • Visual Studio


زبان Asp.Net :

  • Visual Studio


زبان C و ++C :

  • NetBeans
  • Eclipse


بهترین ابزار برنامه نویسی بر اساس ویژگی و کاربرد

 برنامه نویسان حرفه ای، عاشقان لینوکس و Geek‌ها :

  • Vim
  • Emacs


سبک، سریع و کم حجم :

  • Sublime
  • Vscode
  • Vim


همه منظوره و کاربردی :

  • Vscode
  • Atom
  • Sublime


مخصوص سیستم عامل‌های شرکت Apple :

  • Xcode


محصولات مرتبط

انواع زبان برنامه نویسی وب سایت

برای انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب برای طراحی سایت اولین قدم توجه به نیاز مشتری و هدف از طراحی

13.02.99 blog
هاستینگ و شرکت های ارئه دهنده خدمات میزبانی وب

در دنیای اینترنتی افرادی که قصد راه اندازی و ساخت یک سایت اینترنتی را دارند، باید اول مکانی را تهیه

13.02.99 blog

تمامی حقوق برای سامان ارتباط بهسا نت محفوظ می باشد طراحی شده توسط :گروه طراحی سایت سیتی دیزاین
جستجو