گروه خدمات پشتیبانی و سرویس و نگهداری شرکت سامان ارتباط ماموریت‌های ذیل را برعهده دارد: ارائه پکیج خدمات پشتیبانی و سرویس و نگهداری برای کلیه تجهیزات الکترونیکی، کامپیوتری و امنیتی بانک‌ها انعقاد قرارداد با سازمان‌ها، بانک ها و موسسات جهت ارائه خدمات سرویس و نگهداری برای سیستم‌های نظارت تصویری و دوربین‌های مداربسته CCTV سامانه‌های اتوماسیون اداری ارائه سرویس پشتیبانی برای پروژه‌های اجرا شده شرکت و نیز محصولات و سامانه‌های نصب شده شرکت سامان ارتباط برای مشتریان در دوره گارانتی و خدمات پس از فروش گروه پشتیبانی و خدمات شرکت سامان ارتباط مسئول اجرای تعهدات شرکت فن آرا گروه پشتیبانی و خدمات شرکت سامان ارتباط مسئولیت خطیری در به ثمر نشستن تعهدات شرکت سامان ارتباط به مشتریان را دارد؛ ویژگی های پشتیبانی در حوزه بانک شرکت سامان ارتباط تلاش نموده ارائه خدمات در حوزه بانک را با استانداردهای خاصی به انجام برساند که برخی از آنها عبارتند از : استفاده از پرسنل مطمئن با رعایت نکات امنیتی جهت ارائه خدمات با بالاترین رده حفاظت جهت حفاظت از دارایی ها و اموال حفظ آراستگی ظاهری و پوشش پرسنل انجام آموزشهای لازم جهت برخورد با مشتریان با حفظ و رعایت کامل آداب اجتماعی رعایت نظم بهنگام مراجعه به شعب جهت جلوگیری از بی نظمی بهنگام مراجعه پرسنل به شعب ویژگی های پشتیبانی در حوزه الکترونیک حساسیت ارائه خدمات پشتیبانی در حوزه الکترونیک سبب شده که شرکت سامان ارتباط به نکات مهم زیر توجه ویژه ای نشان دهد : استفاده از نیروهای زبده با مدارک تخصصی مرتبط دقت و صبر جهت یافتن و رفع دقیق مشکلات ایجاد شده توانایی تجزیه و تحلیل شرایط ایجاد شده تعهدات شرکت سامان ارتباط عبارتند از: کمترین زمان برای حضور در سایت مشتری جهت ارائه خدمات ، راهکارها و پشتیبانی‌های مورد نیاز بیشترین کیفیت خدمات و پشتیبانی گارانتی کلیه محصولات و خدمات

همانطور که مستحضرید در دنیایی زندگی میکنیم که تکنولوژی با سرعت هرچه بیشتر در کلیه ابعاد زندگیمان رسوخ کرده و تمام زوایای زندگیمان و حتی اوقات فراغتمان را درگیر خود کرده است. از این رو امکان احاطه بر همه کارها در حوزه های شخصی و کاری تقریبا غیرممکن می باشد همچنین در حوزه کسب و کار نیز براساس شواهد موجود وابستگی به فناوری اطلاعات بیش از پیش شده که حرکت در این راستا نیز امری اجتناب ناپذیر است. مدیریت فناوری اطلاعات روندی است که به موجب آن تمام منابع مربوط به فناوری اطلاعات با توجه به الویت ها و نیازهای سازمانی اداره می شود. این مدیریت شامل منابع محسوس مانند شبکه، کامپیوتر و تجهیزات داده و همچنین به عنوان منابع نامشهود مانند نرم افزار و داده های وسیع می باشد از این رو شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات سامان ارتباط بهسا نت با شناخت و آگاهی از دغدغه های سازمانی و با درک ضرورت های آتی اقدام به در اختیار گرفتن تکنولوژی های به روز در حوزه فناوری اطلاعات نموده تا نسبت به تامین نیازمندی های مدیران بنگاه های اقتصادی اقدام نماید. از این رو با توجه به گستردگی حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات اهم فعالیت های شرکت به صورت ذیل می باشد : اجرای زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات پشتیبانی (خدمات نگهداری و تعمیرات) تجهیزات سخت افزاری در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تامین هرگونه تجهیزات مورد نیاز در پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات مدیریت و مشاوره در حوزه زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات *** ماموریت های شرکت سامان ارتباط *** تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات بروزرسانی استراتژی های فناوری اطلاعات با رویکرد مشتری محور طراحی و برنامه ریزی پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس استراتژی های کلان طراحی یکپارچه فرآیندهای سیستمی اطلاعاتی بازطراحی و مهندسی مجدد فرآیندهای سیستم های اطلاعاتی بر اساس فرآیندهای جاری تحقیق و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بررسی دورنمای تکنولوژی و کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات مدیریت، ارزیابی و نظارت بر اجرای پروزه های فناوری اطلاعات مدیریت، ارزیابی و نظارت بر برون سازی پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه خدمات مهندسی مشاوره به بانکها، سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی فروش تولیدات و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات به سازمان های دیگر با هدف درآمدزایی مدیریت نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات تامین تجهیزات PASSIVE و ACTIVE در زمینه های فعالیت شرکت

انواع زبان برنامه نویسی وب سایت




برای انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب برای طراحی سایت اولین قدم توجه به نیاز مشتری و هدف از طراحی سایت است.  باید نیاز های مشتری تحلیل شود که بدانیم مشتری به چه امکاناتی نیاز دارد و این نیازها با چه زبان هایی قابل اجرا است تا بتوانیم بهترین زبان برنامه نویسی را انتخاب کنیم. عوامل دیگری نیز در این انتخاب اهمیت دارند مانند:

تکنولوژی مورد استفاده

سادگی کاربری

وابستگی به  Platform

سرعت اجرا و امنیت

کارایی

بازار کار

سرعت توسعه

نحوه پشتیبانی

بهینه بودن برای موتور جستجو

و

یک طراح سایت مانند معماری میماند که باید با توجه به طرح ها و نیازهای شما یک بنا را بسازد که این افراد به دو دسته تقسیم می شوند: 

1-frontend developer  :این برنامه نویسان با استفاده از زبان های برنامه نویسی HTML , CSS , jаvascript  ظاهر سایت را طراحی میکند.

2- backend developer: این برنامه نویسان با استفاده از زبان های برنامه نویسی RUBY , ASP , PYTON , PHP  چهارچوب سایت را پیاده سازی میکنند مانند محل ذخیره سازی فایل ها و بانک های اطلاعاتی...

و کسانی که هر هر دو قسمت مهارت دارند برنامه نویسان fullstake هستند.

حال به معرفی زبان های برنامه نویسی و نشانه گذاری بپردازیم:


HTML  ( HYPERTEXT  MARKUP LANGUAGE)   


   HTML اولین زبان برنامه نویسی تحت وب است که در سال ۱۹۸۹ توسط  تیم برنزلی خالق وب برای انتشار داده ها معرفی شد. ساختار و پیکره ی این زبان برنامه نویسی بر اساس عناصر html است که توسعه دهندگان وب به این عناصر تگ html می گویند و به این صورت است که تمامی اطلاعاتی که نیاز است کاربر نمایش دهد به این صورت در بین این تگ ها قرار می گیرد: 


<html>

<body>

<h1>A Dummy Heading</h1>

<p>Some text that spans the line.. </p>

</body>

</html>


اما اگر بخواهیم کمی تخصصی تر به زبان برنامه نویسی که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد نگاه کنیم باید بگوییم زبان html در واقع یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه زبانی است که برای نشانه گذاری عناصر صفحه مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که حتی HyperText Markup Language نیز به معنای زبان نشانه گذاری فرامتنی است. با گذشت زمان امکانات بیشتری به این زبان برنامه نویسی یا زبان نشانه گذاری افزوده شد و در حال حاضر نیز یکی از جدیدترین نسخه های این زبان، html5 است که  استیو جابز مدیر شرکت اپل در سال ۲۰۱۰ طی نامه ای سر گشاده خبر از ظهور html5  داد. این امکاناتی که به این نسخه ی زبان برنامه نویسی html افزوده شده است کارشناسان را به این باور رسانده است که در این نسخه ی زبان برنامه نویسی عناصر صفحه معنادارتر شده است و کم کم تبدیل به زبانی می شود که می توان از آن برای تولید اپلیکیشن ها استفاده کرد.

در واقع یک زبان نشانه گذاری است

یک زبان برنامه نویسی واکنش گرا که کمک میکند تا سایتی داشته باشیم که با هر صفحه نمایشی هماهنگی دارد.

CSS (  Cascading Style Sheets )

تگ های  HTML  هیچ گونه زیبایی نداشتند و و فقط طرح کلی و اصلی سایت را پیاده میکردند  بنابراین نیاز به برنامه ای برای دادن طرح و رنگ به سایت احساس میشد این نیاز به زیبایی باعث شد تیمی از کنسرسیوم جهانی وب زبان برنامه نویسی CSS  را بسازند.

زبان CSS این قابلیت را داشت که تغییراتی را روی رنگ پس زمینه و فونت صفحات و رنگ ها ایجاد کند و از این طریق توانست رنگ و بوی خاصی به صفحات وب ببخشد و تا حدودی نیاز کاربران به زیبایی صفحات وب را برطرف کند.

توسعه این زبان برنامه نویسی در سال 1980 کمک کرد تا از طریق آن بتوان اطلاعات اسناد وب را منسجم کرد و از ان برای آرایش عناصر مختلف صفحه و شکل دادن به آن استفاده کرد.

امروزه زبان CSS و HTML دو یار جدانشدنی هستند که به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند.


jаvascript 

 این زبان برنامه نویسی نخستین بار توسط جیمز گاسلینگ به عنوان بخشی از سکوی جاوا منتشر شد. جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که استفاده از این زبان به طراح سایت کمک می کند بتواند بخش های جذابی مثل  قابلیت اسلایدر تصاویر، چت، افکت گذاری روی نوشته‌ها، اشکال به سایت اضافه می کند.پویایی صفحات یا به نوعی رویدادهایی که در صفحات بوجود می آیند برپایه زبان برنامه نویسی jаvascript  است جاوااسکریپت از خانواده زبان های اسکریپتی است و قادر است در بین عناصر صفحه قرار بگیرد و عناصر مورد نظر را تحت کنترل خود در آورد. 

جاوا کدهای خود را از زبان‌های برنامه‌نویسی C و ++C استخراج می‌کند. این کدها در فایل‌های مجزا با پسوند js. ذخیره شده و از طریق دستورات در قالب فراخوانی می‌شود


PHP ( HYPER PREPROCESSOR)

استفاده از زبان PHP در طراحی سایت بسیار رایج است. زیرا این زبان در عین سادگی امکانات بسیار زیادی را در اختیار طراح قرار می دهد. با کمک این زبان، برنامه نویسان می توانند سایت‌هایی داینامیک که قابلیت های فراوان، مانند سایت‌هایی که نیاز به عضوگیری دارند یا فروشگاه های اینترنتی، قابلیت چت صوتی و تصویری، سیستم های پشتیبانی و غیره دارند ، ایجاد کنند.

PHP یک زبان متن باز است که بیشتر بربای برنامه نویسی سمت سرور (Server Side) مورد استفاده قرار می گیرد.این موضوع یعنی که دستورات نوشته شده به این زبان، توسط سرور اجرا و ترجمه شده و نتایج آن برای کاربر نمایش داده می‌شود. در این زبان اگر کاربری بخواهد کد سورس سایت شما را ببیند، برای او تنها دستورات ترجمه شده نمایش داده می شود و به کدهای اصلی سایت دسترسی نخواهد داشت. 

ساختار این برنامه نویسی بسیار شبیه زبان C   و زبان برنامه نویسی PERL    میباشد.از مزایای این زبان می توان به شکل گیری فوق العاده آن و همگونی با اغلب بانک های اطلاعاتی از قبیل MySQL  اشاره کرد. 

در حال حاضر ورژن  7 ، آخرین ورژن  این زبان محبوب می باشد. مشهورترین نرم افزارهای تولید شده با این زبان عبارتند از phpBB , SMF , Mambo ,joomla , PHPnuke , Mybbو مدیا ویکی.


 ASP ( ACTIVE SERVER PAGESS)

 یک پلتفرم ویژه ی توسعه طراحی وب بوده که یک مدل برنامه نویسی برای ساخت نرم افزارهای تحت وب کارامد و قدرتمند  برای  PC  ارائه می دهد. این زبان برنامه نویسی فقط بر روی سرویس های  میزبانی وب ویندوز قابل اجرا می باشد.

ASP.NET برای تولید اپلیکیشن های تحت وب تعاملی و مبتنی برداده و یا همان داده محور از طریق اینترنت استفاده می شود که شامل تعداد زیادی ابزار کنترلی (CONTRL )  از قبیل تول باکس های متعدد جهت پیکربندی و دستکاری کد برای ایجاد صفحات  HTML است 

مزیت برنامه نویسی به زبان ASP.Net این است که وب سایت های طراحی شده با این زبان، در محیط ویژوال استادیو پیاده سازی می‌شوند و تمامی ابزارهای مورد نیاز برای طراحی رابط کاربری و همینطور کدنویسی در دسترس است. بانک اطلاعاتی این زبان SQL server است. استفاده از ASP.NET نیازمند آشنایی با مفهوم اولیه شی گرایی و همچنین پیچیدگی های خاص زبان دات نت است


 RUBY

روبی یک زبان برنامه نویسی متن‌باز، پویا، شی ‌گرا و با تمرکز بر سادگی است و کاربرد اصلی آن توسعه وب می‌باشد. روبی در سال‌ ۱۹۹۰ در ژاپن اختراع شد. این زبان بسیار قابل حمل است، با اینکه در لینوکس توسعه یافته، اما در اکثر پلتفرم‌ها کار می‌کند.

قدرتی را که امروزه روبی بین زبان‌‌های سمت سرور دارد مدیون Ruby on Rails است که یک فریم‌ورک منبع‌باز محسوب می‌شود. از مهم‌ترین وب سایت‌های توسعه یافته با این زبان می‌توان به توییتر اشاره کرد.

اگر تاکنون با زبان‌های برنامه نویسی دیگری آشنا نبوده‌اید، روبی برای شروع کار، مناسب شما نیست. زیرا یادگیری این زبان نسبتاً دشوار است و منابع کمتری برای یادگیری دارد. همچنین تقاضای این زبان در بازار کار کمتر است.


این مقاله ادامه دارد...

 جهت سفارش طراحی سایت میتوانید از بخش تماس با ما  داخلی 17 در ارتباط باشید.

محصولات مرتبط

هاستینگ و شرکت های ارئه دهنده خدمات میزبانی وب

در دنیای اینترنتی افرادی که قصد راه اندازی و ساخت یک سایت اینترنتی را دارند، باید اول مکانی را تهیه

13.02.99 blog
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک ( الکامپ )

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک  ( الکامپ ) از 27 تیر ماه

01.05.98 خبرها
نمایشگاه الکامپ

ازشما همکار گرامی دعوت به عمل می آید درنمایشگاه الکامپ از غرفه  سامان ارتباط بهسا نت  واقع درسالن

25.04.98 خبرها
ویژه نمایندگان

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت همکاران گرامی جهت اسکن از برنامه زیر استفاده کنید (اموزش استفاده از

17.01.98 خبرها

تمامی حقوق برای سامان ارتباط بهسا نت محفوظ می باشد طراحی شده توسط :گروه طراحی سایت سیتی دیزاین
جستجو